Tappararisteily 2017

Uusi viikko ja samalla tammikuun viimeiset päivät on lähtenyt käyntiin. Viikonloppu oli ja meni, hyvä sellainen takana mutta väsynein mielin on kyllä tämä viikko aloitettu. Mulla on taas jonkin verran ohjelmaa tiedossa ja ainakin huomenna olisi tarkoitus mennä mummun ja vaarin kanssa leffaan! Ajattelin, että tekisin viikonlopun reissusta tällaisen erillisen postauksen. Päätin toteuttaa tämän matkapäiväkirjan tyyppisessä muodossa, eli kerron kummastakin päivästä tarkemmin. Kuvia tuli otettua ihan kiitettävä määrä, joten se näkyy myös tässä postauksessa ihan kivasti, haha :D

LAUANTAI
Lähdettiin kotoa puoli kymmenen aikaan ajamaan kohti Hakametsää, josta bussit lähti Helsinkiin yhdentoista aikaan. Monta bussia lähti siis jokavuotiselle Tappararisteilylle, johon myös pelaajat tulivat mukaan ja matkan aikana oli paljon erilaista ohjelmaa. Matkalla pidettiin melkein tunnin tauko Linnatuulessa, josta sai hyvin loppumatkaksi evästä. Helsingin jäähallilla oltiin kahden aikaan, mentiin siis ennen risteilyä katsomaan Hifk-Tappara peli. Peli päättyi hyvin voittoon, josta oli mahtava fiilis lähteä risteilemään. Laiva lähti satamasta puoli kahdeksan aikaan. Matkattiin Tallinnaan m/s Starilla ja matka kuluikin yllättävän nopeasti. Alussa käytiin syömässä Burger Kingissä, jonka jälkeen oli pientä nimmarinjakoa ja muutamia haastatteluja, kierreltiin myös kaupoissa ja käytiin perinteisillä risteilyn drinkeillä. Laiva saapui Tallinnaan 21.30, ja satamasta lähti kuljetus hotelleihin, missä yövyttiin. Vietiin tavarat meidän hotelliin, Tallink Expressiin. Tämä hotelli oli huippuhyvä, joten täytyy pitää nimi mielessä jos eksyy joskus muulloinkin Tallinnaan ;-) Laittauduttiin vielä hieman, jonka jälkeen lähdettiin katsomaan iltaohjelmaa. Ohjelma kesti yli tunnin ja oli yllättävän hauska erilaisine juttuineen. Pian ohjelman jälkeen mentiinkin jo huoneeseen, tehtiin iltatoimet ja nukkumaan päästiin noin kahden aikaan.

SUNNUNTAI
Heräsin 7 aikaan ja kihartelin hiukset ennen aamupalaa. Kahdeksan aikaan päästiin yhteen reissun parhaimpaan osuuteen, nimittäin hotellin aamupalaan. Tätä ei voita kyllä mikään, ja se määrä mitä söin..ihan liikaa mutta kyllähän sillä pitkälle jaksoi. Aamupalan jälkeen laittauduttiin vielä muuten ja sitten lähdettiin kiertelemään sataman lähellä oleviin kauppoihin. Löysin myös kivan uuden pipon, jonka tuun esittelemään seuraavassa ostospostauksessa. Aamupäivä meni nopeasti ja takaisin bussilla satamaan lähdettiin 12 aikaan. Laiva lähti 13.30 ja tällä kertaa laivana oli m/s Megastar, joka teki samalla neitsytmatkaa. Tälle laivalle suuret plussat, että varmasti menen myös toisen kerran. Yksi ainut huono puoli oli se, että laiva oli näin ensimmäisellä kerralla tosi sekava ettei meinannut löytää oikeaan paikkaan. Matkan aikana käytiin syömässä, kuvailtiin ja kulutettiin aikaa kaupoissa. Takaisin Helsingissä oltiin 15.30, josta tunnin päästä päästiin lähtemään takaisin kohti Tamperetta. Kotona oltiin kahdeksan aikaan, jolloin vielä laitoin tavarat paikoilleen, tein enkun esitelmää, pakkasin koulurepun ja menin pian nukkumaan.

Neuletakki - BikBok
Toppi - H&M
Farkut - Ginatricot
Laukku - ?

Koko reissu oli rankka ja oon edelleen sen pohjilta tosi väsynyt, joten uni tulee tänäkin yönä tarpeeseen. Oon kuitenkin todella onnellinen, että lähdettiin reissulle, sillä reissu oli kokonaisuudessaan aivan mahtava. Ihana viikonloppu reissu piristyksenä arkisiin päiviin, joten ei muutakuin ensi vuonna uudestaan! ❤️