Tappararisteily 2018

Myöhäistä maanantai iltaa! Viikko on mennyt taas ihan hujauksessa siitä, milloin viimeksi postailin. Töitä, koulujuttuja ja jääkiekkoa, siinä erittäin tiivistetysti mun viime viikko. Näiden kolmen asian parissa meni kieltämättä kaikki päivät ja melkein jokaisen yön unet jäi vähäiselle. Tänään oon viettänyt vapaapäivää ja stressanut viikon päästä olevasta äidinkielen tekstitaidon kokeesta, mutta ehkä tää tästä helpottaa. Oon myös iloinnut, koska tänään tajusin, että enää 40 päivää kun pääsen taas Leville. Viime viikolla ja tänään oon tehnyt monia kesätyöhakemuksia ja nyt todella toivon, että jostakin onnistaisi. Mutta jospa nyt siihen postausaiheeseen, mistä mun piti kirjoittaa jo eilen. Unohdin kameran kuitenkin Tampereelle ja itse olin Kurussa, joten mulla ei ollut näitä kuvia tähän. Tämä nyt sitten siirtyi päivällä, mutta katsotaan miltä mun toissa viikonloppu näytti Tappararisteilyn merkeissä.

Lähdettiin lauantaina aamupäivästä matkaan yhdentoista aikaan. Matkalla Helsinkiin pysähdyttiin Linnatuulessa pitämään pieni tauko. Perillä Helsingissä Nordiksella oltiin puoli kahden aikaan, joten oli aika paljon aikaa ennen peliä. Kierreltiin hallia ja käytiin maistamassa jäähallin siiderit. Peli meni aika nopeasti ja lopulta HIFK voitti, mutta se ei ainakaan lannistanut mun fiilistä. Heti pelin jälkeen käveltiin takaisin bussille, joka vei meidät satamaan. Satamassa saatiin odotella hetki ennen kuin päästiin laivaan. Laiva lähti kohti Tallinnaa puoli kahdeksan aikaan. Matkustettiin Star nimisellä laivalla. Kyseinen laiva on pika-alus, joten matka kesti alle kaksi tuntia. Matkan aikana kerettiin kuitenkin käydä syömässä, kierreltiin kauppoja ja käytiin perinteisesti aina laivassa ollessamme drinkeillä. Tallinnassa laiva oli puoli kymmenen aikaan, josta aika nopeasti päästiin jatkamaan matkaa hotellille. Siellä oli hetki aikaa laittautua, mutta jo puoli yhdentoista aikaan alettiin lähtemään iltatilaisuuteen. Viereiseen hotelliin oli järjestetty Tappara aiheinen ohjelma niinkuin viimekin vuonna. Ohjelma oli ehkä hieman tylsempi kuin viime vuonna, mutta kuitenkin viihdyttävä. Kello alkoi lähenemään jo yhtä ja väsymys alkoi painamaan päälle. Päätettiin lähteä takaisin huoneeseen, tehtiin iltatoimet ja mentiin nukkumaan.

Sunnuntaina kello soitti jo puoli seitsemän, jotta kerettiin laittautumaan ja pakkaamaan ennen aamupalaa. Kahdeksan aikaan mentiin aamupalalle, joka jälleen kerran oli älyttömän hyvä. Voisipa joka aamu saada vain hotellin aamupalaa, en varmaan kyllästyisi ikinä :D Aamupalan jälkeen vähän ennen yhdeksää lähdettiin kiertämään sataman lähellä olevia kauppoja. Mitään ihmeellisimpiä löytöjä en tehnyt, mutta niistä tulee todennäköisesti pientä mainintaa tänne blogiin vielä tällä viikolla. Takaisin hotellilla oltiin puoli yhdentoista aikaan ja siinä oli noin tunnin verran aikaa kunnes täytyi olla takaisin bussissa. Lähdettiin bussilla jälleen kohti satamaa ja kotimatka laivalla alkoi puoli kahden aikaan. Laivalla tehtiin loput ostokset, käytiin syömässä ja otettiin muutamat kuvat. Aamupäivällä ei oikein edes pystynyt ottamaan Tallinnan puolella asukuvia, koska siellä oli aivan älyttömän kylmä tuuli. Helsingissä oltiin puoli neljän aikaan ja kotimatka Tampereelle meni nopeasti. Vielä illalla kotona kerkesi tekemään kaikenlaista, koska paluu ei mennyt kovin myöhäiseksi.

Kaiken kaikkiaan mulla oli todella kiva reissu. Täytyy kuitenkin sanoa, että paljon enemmän tykkäisin pelkästä risteilystä jolloin yövyttäisiin laivassa. Tämä reissu oli nimittäin vielä pelkkä risteily muutama vuosi sitten. Tuntuu että nyt tällaisena hotellireissuna aikataulu on koko ajan kiireinen eikä kerkiä edes nukkumaan paljon mitään. En antanut tämän asian kuitenkaan haitata reissulla ja pidin kivaa. Siispä ensi vuotta odotellessa! ;-)